kids-feathers-outside

KAS STIMULIUOJA AKTYVIĄ VAIKŲ VEIKLĄ IR PAŽINIMĄ?

Vaikams iki trejų metų labai svarbu sukurti aplinką ir parūpinti tinkamų daiktų, kurie stimuliuotų ir skatintų aktyvią veiklą. Tokio amžiaus vaikai aktyviai siekia judėti, bendrauti ir pažinti supančią aplinką. Pradėję vaikščioti tampa itin judrūs ir smalsūs. Saugi ir vaikų reikmėms pritaikyta aplinka ir daiktai padeda jiems tenkinti savo poreikius bei lavinti ir tobulinti savo įgimtus pirmuosius įgūdžius. Taip pat skatina vaikus pažinti save, įgyti pasitikėjimo savo jėgomis, savarankiškai domėtis daiktais ir reiškiniais. Kokie daiktai ir žaislai reikalingiausi vaikams? Kas iš tiesų stimuliuoja aktyvią veiklą ir aplinkos pažinimą?

Žaislai

Žaislai – tai patys natūraliausi vaikų mokytojai. Jie turi atitikti vaikų galimybes, amžių, būti įvairūs ir keičiami. Žaislus reikėtų laikyti vaikams lengvai prieinamoje vietoje, kur vaikai galėtų patys laisvai prie jų prieiti ir pasiimti sau norimus. Labiausiai patrauklūs žaislai vaikams iki trejų metų yra Lego dėlionės, žaisliniai telefonai, važiuoklės. Tačiau reikėtų nepamiršti ir pasirūpinti, jog vaikų aplinkoje butų ir kūrybinių bei skatinančių vaikų imitacinius žaidimus priemonių: žaisliniai puodai, keptuvės, puodeliai ir kiti valgio gaminimo įrankiai, taip pat lėlės, žaisliniai gyvūnai, vaikiškos mašinėles ir t.t.

Knygelės ir paveikslėliai

Tai irgi vienas reikalingiausių dalykų vaikams. Knygelės ne tik lavina, traukia vaikų žvilgsnį, domėjimąsi, bet ir skatina pažinimą, spalvas, lietimo refleksus. Šiais laikais labai įvairus knygelių pasirinkimas, galima rinktis ir knygeles su garsais, pasakomis, dainomis. Geriausia rinktis tokias, kurias galima nuvalyti ir nuplauti, kadangi vaikai dar daug ką išbando burna. Jos turėtų būti storais ir plonais lapais įvairiai vaikų patirčiai tenkinti, kadangi kiekvienas vaikiukas auga savo individualiu tempu. Vienų vaikų pirščiukai jau gali būti pasirengę versti žurnalo lapus, o kitų – dar ne.

Smėlis ir vanduo

476743520_XSTai priemonės, padedančios vaikams lavinti jutimus. Šis kampelis turėtų būti įrengtas saugioje ir pritaikytoje vietoje, kad vaikams nesukeltų nepatogumų išlietas vanduo ar išpiltas smėlis. Šiais laikais populiariausia – smėlio dėžė, čia ramiai mažyliai gali žaisti, statyti, lipdyti, dėlioti, pilstyti vandenį. Taip pat reikia nepamiršti ir specialių žaislų: kastuvėliai, kibirėliai, įvairios formelės, kiaurasamčiai ir kiti žaisliukai tinkami smėlio dėžei. Kai vaikai žaidžia su smėliu ir vandeniu, greta turėtų būti suaugusysis, nes smėlis birus, lipnus, minkštas ir labai panašus į kitus aplinkoje esančius valgomus daiktus. Būtina stebėti vaikų žaidimus, padėti jiems žaisti ir mokytis, patarti ką galima daryti su smėliu, o ko ne.

Dailės priemonės

Kai jau mažylis sugeba tvirtai nulaikyti rankoje pieštuką ar teptuką, galime pradėti tyrinėti dailės priemones. Galime duoti įvairaus formato ir dydžio lapus. Piešimui rinktis įvairiausias priemones, pradedant nekenksmingais vandeniniais dažais, pieštukais, kreidelėmis ir markeriais ar paprasčiausiu pieštuku. Kuo įvairesnių spalvų priemonių turėsite, tuo daugiau mažylis galės eksperimentuoti su spalvomis. Parodykite mažyliui ką reikia daryti, kaip piešti, padėkite jam, patys nupieškite kuo įvairesnių figūrėlių, vaizdų ir t.t. Tai paskatins ir vaiką sekti jūsų vaizduojamais atvaizdais., tobulėti.

Muzikos ir judėjimo žaidimai

Būtų puiku sudaryti galimybę vaikams kiekvieną dieną klausytis įvairios muzikos: įvairūs gitaros garsai, būgnai, barškučiai, pianinas ir kt. Taip pat svarbu ir gamtiniai “muzikos instrumentai” – akmenėliai, lazdelės, buteliai su vandeniu. Nepamirškime ir gamtos skleidžiamų garsų: paukščių čiulbėjimas, medžių ir vėjo šlamesys bei kiti gamtoje girdimi garsai. Be muzikos svarbu ir judėjimas. Laisva erdvė patalpoje ar lauke, skatinanti vaiką judėti ir išreikšti save judesiu. Tai padės turint įvairias supynes, laiptelius, čiuožynes ir šokinėjimo įranga, kuri atitinka vaikų gebėjimus ir amžių.

Aktyvūs žaidimai lauke

maxresdefault (1)Kaip jau prieš tai minėjome, vertėtų lauko aplinkoje turėti įvairių priemonių, kurios skatintų vaiką ropoti, lipti, čiuožti, šokinėti, bėgti, pralįsti ir t.t. Žinoma, vertėtų nepamiršti ir laiko rinkti ir kolekcionuoti kankorėžius, giles, lapus, kaštonus, įvairias šakeles ir akmenukus. Taip pat stebėti mažas skruzdes, boružėles, drugelius ir kitus vabaliukus. Skirti laiko pasivaikščiojimams, aplinkos stebėjimui, važinėjimuisi mašinėlėmis ar tritarukais. Visa tai skatina vaiką domėtis aplinka, pažinimu ir smagiu laiko praleidimu.

RAŠYTI KOMENTARĄ