Pregnancy-Photo-1_LR_Colour-1024x681

PRENATALINĖ JOGA. RAKTAS Į LENGVĄ IR NESKAUSMINGĄ GIMDYMĄ?

Kiekviename amžiaus laikotarpyje į nėščią moterį buvo vis kitoks požiūris. Dar prieš keletą dešimtmečių dauguma gydytojų nėščiosioms kategoriškai uždrausdavo atlikti bet kokius mankštos pratimus ar dirbti sunkesnį fizinį darbą. O štai valio, 21-asis amžius ir nėštumas nebėra liga, o nėščioji nėra izoliuota ir paguldyta 9 mėnesiams į lovą.

Statistiniais tyrimais įrodyta, kad saikinga mankšta ir individualiai parinktas fizinis krūvis negali kaip nors pakenkti vaisiaus ar motinos sveikatai. O kaip tik atvirkščiai, dėl neaktyvaus fizinio gyvenimo būdo moterų raumenys nusilpsta, todėl būna ypatingai sunku išnešioti vis labiau ir labiau sunkėjantį vaisių. Yra pertempiami pilvo raumenys (dėl ko galima netaisyklinga vaisiaus padėtis), o ką jau ir bešnekėti apie nuolatinius nugaros bei kojų skausmus… Bet kaip jau supratote iš temos pavadinimo, šį kartą kalbėsime apie nėščiųjų jogą, jos naudą jums ir jūsų vaisiui. Ir, žinoma, ar tikrai tai auksinis raktas į kiekvienos moters svajonių gimdymą?

Ir drąsiai galime atsakyti, kad jogos nauda nėštumo metu yra akivaizdi. Nors galėtume ilgai ir nuobodžiai vardinti pliusus, tačiau išskyrėme pačius pagrindus:

  • Jogos metu mokinama atsipalaiduoti. Atsipalaidavimas yra ypatingai svarbus gimdymo metu. Jei iki šiol niekada nesate dariusi atsipalaidavimo pratimų, verta suklusti ir nedelsiant pradėti. Per treniruotes treneriai daug laiko skiria ir kvėpavimo pratimams, ko žinoma, nauda yra ta, kad mes atsipalaiduojame per taisyklingą kvėpavimą. Mokėjimas atsipalaiduoti ir taisyklingas kvėpavimas akivaizdžiai pagerina moters fiziologinę savijautą ir pastebimai pagerina nuotaiką ir kas svarbiausia – palengviną gimdymą. Sąrėmių metu sumažina skausmą ir įtampą. Net daugiau nei 70% moterų, kurios taisyklingai tai atliko, gimdymas praėjo be vargo ir didelių sunkumų. Taipogi, gilaus kvėpavimo dėka mūsų organizmas pereina į parasimpatinę nervų sistemą, kuri yra atsakinga už poilsį. Moteris tampa rami ir atsipalaidavusi, o kaip sakoma, kokia mama nėštumo metu, toks bus ir vaikas…
  • Kėgelio pratimai. Nėščiųjų jogos užsiemimuose mokinama kaip tai taisyklingai atlikti. Šie pratimai padeda paruošti pilvo ir dubens dugno raumenis gimdymui. Ypatingai yra svarbu, kad dubens dugno raumenys būtų stiprūs, taip ženkliai geriau jausitės viso nėštumo metu. Šiems raumenims atitenka itin svarbus vaidmuo. Jie išlaiko vis didėjanti vaisiaus svorį, o per pati gimdymą padeda vaisių išstūmti. Kėgelio pratimai užkertą kelią šlapimo nelaikymui, kas be abejo yra labai svarbu paskutiniais nėštumo mėnesiais ir po pačio gimdymo. Be to, sumažėja plyšimų tikimybė. O tai bus labai didelis jūsų laimėjimas.
  • Raumenų stiprinimas. Jogos treniruotėse jūs taip pat sustiprinsite ir pagerinsite viso kūno raumenų tonusą. Viso nėštumo metu jūs nešiojate papildomą svorį, todėl labai svarbu sustiprinti raumenys. Taip pat joga ne tik, kad gerina visą fiziologinę sveikatą, tačiau gerina ir psichikos būklę. Po treniruotės jums bus lengviau susitvarkyti su savo emocijomis, blogos nuotaikos protrūkiais, stresu. Tačiau svarbu atsiminti, kad jogos pratimai – ne varžybos. Juos atlikdamos, jūs netapsite atletės.

prenatal_yoga_picture-24Taisyklingai atliekant pratimus visapusiškai stiprėja moters organizmas, didėja fiziologinės jo galios, gerėja visų sistemų veikla, stiprėja pilvo raumenys, didėja tarpvietės elastingumas,  o tai užtikrina normalią nėštumo eigą. Netgi moksliniais tyrimais yra įrodyta besimankštinančios moters įtaką jos vaisiui!

Puslapiai: 1 2

RAŠYTI KOMENTARĄ