MIEGAS TAPUS TĖVAIS. KAIP GERIAU IŠSIMIEGOTI?

Kūdikis ir miegas.. Čia tai tema! Gvildenama, analizuojama skaičiais ir per asmeninių patirčių prizmę. Visgi, tiesa yra tokia – dažniausiai „tvarkyti„ reikia ne kūdikio miegą, o suaugusiųjų lūkesčius ir miego įpročius. Galbūt niekas Jums nesakė bet.. Jūsų mažylis gali prabudinėti naktį net sulaukęs dvejų!

Todėl šį kartą – ne apie tai, koks yra kūdikių miegas, bet apie tai, koks yra tėvų poilsis ir kaip jį galima pabandyti pagerinti nepriklausomai nuo to, kaip miega mažylis.

ZONA BE WIFI.  Miegamajame su kūdikiu – jokių telefonų ir televizoriaus. Žvilgčiodami į telefoną skleidžiantį mėlynos šviesos srautą prieš miegą, naktinių žindymų metu siunčiame signalą mažinti išskiriamą melatonino kiekį – hormono, reaguliuojančio miego ciklus, užmigimą.

SNAUSTI DIENOS METU. Kai jaučiate, kad norite snausti kartu su naujagimiu ir galite tai daryti (turint daugiau nei vieną mažą vaikelį, pripažinkime, sudėtinga) – tą ir darykite. Kai įmanoma, pasikeiskite su partneriu, ir pasnauskite dienos metu pakaitomis. Išjunkite kaltę, kad nedarote nieko „produktyvaus“ – šiuo metu Jums reikia poilsio ir tai yra svarbiau už viską, ką galima atidėti.

EIKITE MIEGOTI ANKSTI. Daugiau poilsio gali būti svarbiau už laiką su partneriu (kas taip pat LABAI svarbu, bet tuomet, kai esate bent šiek tiek pajėgūs palaikyti pokalbį ir vakaro nepraleidžiate žiūrėdami į vieną tašką pusiau snaudžiant). Jeigu esate pavargę ir užmigdėte mažylį anksti vakare – tai ir miegokite su juo iki kito prabudimo (neretai kūdikiai dažniau keliasi apie vidurnaktį).

BE LAIKRODŽIO. Kai žindymams mažylio žadinti nebereikia, nėra gretutinių problemų, kūdikis žindomas pagal poreikį bei keliasi naktim pats – nebežiūrėkite į laikrodį vien tam, kad žinotumėte, kada keliamasi žįsti. Nuolatinis laikrodžio stebėjimas, ypač kai mažylis keliasi žįsti dažniau paryčiais, gali kelti papildomą stresą ir neleisti įmigti.

NEŽIŪRĖKITE Į KITUS. Kartais artima aplinka ir svetimos “o vat pas mus tai..” tonu išsakomos patirtys gali sukurti problemą šeimoje,  kur tos problemos net nėra.

O jeigu visgi jaučiate, kad kažkas ne taip, kad reikia pagalbos – geriausia pasikonsultuoti su specialistais! Kartais pakanka tik nuraminimo.

Autorė Emilija Vičiūnienė

https://www.facebook.com/akuseresuzrasai

RAŠYTI KOMENTARĄ